Training an AI-based Writing Assistant for Spanish Learners: The Usefulness of Chatbots and the Indispensability of Human-assisted Intelligence




 Huete-García, Ángel, & Tarp, S. (2024). Training an AI-based Writing Assistant for Spanish 

       Learners: The Usefulness of Chatbots and the Indispensability of Human-assisted

        Intelligence. Lexikos34(1), 21-40. https://doi.org/10.5788/34-1-1862




This article deals with the relationship between human and artificial intelligence in the context

 of an ongoing Spanish Writing Assistant project, where ChatGPT is used to assist in four key

 tasks related to either training the underlying language model or preparing future user

 communication.




Este artículo trata sobre la relación entre la inteligencia humana y artificial en el contexto de un proyecto en curso de Asistente de escritura en español, donde ChatGPT se utiliza para ayudar en cuatro tareas clave relacionadas con el entrenamiento del modelo de lenguaje subyacente o la preparación de la comunicación futura del usuario.



Comments

Popular posts from this blog

¡Descubre el nuevo tratamiento! Medicamento para tratar el cáncer del colón sin cirugía

Sobre el uso de tecnologías de reconocimiento facial en la universidad: el caso de la UNED

¿Beneficia o perjudica el uso de ChatGPT al alumnado? ¿Qué dicen las primeras investigaciones?